من فتره ليست بالقريبة
وانا بقلب في خواطري القديمة على مدار الايام
كنت حاسس ان فيه قصيده
يعني حقول عليها قصيده
كنت حاسس ان فيه قصيدة ناقصة
مش لاقيها
كنت حاسس ان فيه حاجه كتبتها وضاعت
النهارده بس
لقيتها
وقريتها
واول مره اعرضها
كانت لحد معين
وكنت وعدتها اني مش حوريها لحد
الا لها
ودلوقتي بعرضها
وبرضه بحطها هنا علشانها
هي بس
تقدروا تسموها خواطر
قصيدة
او حتى مجرد احساس
بس ده اللي انا حاسه
بهديها لها مره تانيه اعيدها
من اجلك
---------------------
لقيتها
أشرقت العين بنورها .......حين نظرت لوجهها
ودنوت منها تارة........حين رأيت دنوها
نظرت الى بعينها......ولمحت بسم شفاهها
ووجدت نفسي اقولها .....في داخلي وكانت لها
كانت تشرق ببهجة.......والقلب اشرق وقتها
في ضحكها ترى اللؤلؤ .......وعلى خديها تورد خجلها
وفي لمسها حرير ناعم .....ويكفيني ان هممت بلمسها
وحين داعبت وجهها........ازداد التورد حينها
صحت بقلبي وقتها.........آه يا قلبي احبها
وهكذا ..بين لمس وهمس وهيام لمشاعر انقضى
وقت قصير بيني وبين معشوفتي المتألقة
ويا المي حين فراقها.........لازلت اذكر وقتها
قبلتها أقسم.. بقلبي قبلتها.
وشفاهي قاربت لمس شفاهها
وأدرت وجهي بعيداً حينها ........لكن عيني لم تستطع كتمانها
عبرات تساقطت مني لفراقها......عبرات بكت فراق بعد لقائها
--------------------
مفيش هامش المره دي
9 comments:
ممكن اسبب احراج او مشاكل او اي حاجه وحشه دا اللي فكرت فيه قبل مكتب الرد دا
بس بعد كدا افتكرت كلمه حدعزيز عليا اوي قلهالي اني بتوقع اللاسوأ
قالي المفروض نعمل الحاجه لو نفع يبقي كويس ولو منفعش يبقا عرفنا انه مينفعش ونجرب حاجه تانيه
مش نقول انه مينفعش ونبعد عنه ومنعملوش
انا عايزا اقوله اني مش بتوقع الاسوأ
انا بس بحبك
وعايزا اوريكو النسخه الاصليه للقصيده دي لان اللي مكتوب فيه بعض الاخطاء
اشرقت العين بنورها حين نظرت لوجهها
ودنوت منها تاره حين لاحظت دنوها
نظرت الي بعينها ولمحت بسم شفاهها
ووجدت نفسي اقولها في داخلي وكانت لها
كانت تشرق ببهجه والقلب اشرق وقتها
وفي ضحكتها اللؤلؤ وفي خديها تورد
وفي لمسها حرير ناعم ويكفيني ان كنت احلم بلمسها
وحين داعبت وجهها زاد التورد حينها
صحت بقلبي وقتها اه ياقلبي احبها
وهكذا بين همس ولمس وهيام لمشاعر انقضي
وقت قصير بيني وبين معشوقتي المتألقه
وياألمي حين فراقها لازلت اذكر وقتها
قبلتها اقسم بقلبي قبلتها وشفاهي قاربت لمس شفاهها
وادرت وجهي بعيدا حينها
لكن عيني لم تستطع كتمانها
عبرات تساقطت مني لفراقها
عبرات بكت فراق بعد لقائها
متتخيليش مقدار سعادتي بالخطوة دي
اخيرا اقتنعتي
مفيش اي مشاكل اهو ولا احراج ولا حاجه
انا فرحان اوي بردك اخيراً
وكمان بإنك اقتنعتي
وبجد حلوة منك انك تحطي القصيدة زي مبعتها بالظبط
عبرات تساقطت مني لفراقها......عبرات بكت فراق بعد لقائها
الجزء ده حلو اوى
كلامك معبر ورقيق موت
فعلا الكلام بيعق ممنا ساعت الفراق حتى لو اتكلمنا كل كلامنا بيبقى اجوف
اتمنى لك التوفيق
لالالالالالالالالالالالالالالا
انا مش فاهمة
مين مع مين
انت عملتها من ورايا ولا ايه
انا عايزة اعرف
لا بقولك ايه
انا الفضول هيموتني
انت ارتبط بكرتي البعبع
ولا هي اقتنعت ايه
بالظبط بالتدوين ولا بيك
عارف لو مش رديت عليا
انا ممكن اعمل فيك ايه
محض الروح
منورة
وشكراً لكلماتك الرقيقة والحمد لله ان الاحساس اللي في الكلام وصلك
----------------
سمرا
ازيك الاول بقالي كتير مسمعتش صوتك هنا
بالراحة بس عليا
انا حجاوب على اللي كل حاجه بس بالراحة
:)
انا قصدي اقتنعت زي مهي قالت
وحطت تعليق مع انها كانت مش عايزه تعلق
اقتنعت بالتجربة
فهمتي ؟
وبقولك تاني يا كورتي انا فرحان انك اقتنعتي
هشرب شاي بس
لاني مقرتش بس هجيلك تاني
ابقي تعال
وادرت وجهي بعيدا حينها
لكن عيني لم تستطع كتمانها
عبرات تساقطت مني لفراقها
عبرات بكت فراق بعد لقائها
كلمات اكثر من رائعة يا نوفا
بجد ماكنتش اعرف انك فنان كده
ربنا يوفقك :)
كراكيب عادل
تنور في اي وقت يا باشا
نيره
منورة
وياستي ولا فنان ولا حاجه
ربنا يخليكي
Post a Comment