Friday, March 09, 2007

لقيتها

من فتره ليست بالقريبة
وانا بقلب في خواطري القديمة على مدار الايام
كنت حاسس ان فيه قصيده
يعني حقول عليها قصيده
كنت حاسس ان فيه قصيدة ناقصة
مش لاقيها
كنت حاسس ان فيه حاجه كتبتها وضاعت
النهارده بس
لقيتها
وقريتها
واول مره اعرضها
كانت لحد معين
وكنت وعدتها اني مش حوريها لحد
الا لها
ودلوقتي بعرضها
وبرضه بحطها هنا علشانها
هي بس
تقدروا تسموها خواطر
قصيدة
او حتى مجرد احساس
بس ده اللي انا حاسه
بهديها لها مره تانيه اعيدها
من اجلك
---------------------
لقيتها
أشرقت العين بنورها .......حين نظرت لوجهها
ودنوت منها تارة........حين رأيت دنوها
نظرت الى بعينها......ولمحت بسم شفاهها
ووجدت نفسي اقولها .....في داخلي وكانت لها
كانت تشرق ببهجة.......والقلب اشرق وقتها
في ضحكها ترى اللؤلؤ .......وعلى خديها تورد خجلها
وفي لمسها حرير ناعم .....ويكفيني ان هممت بلمسها
وحين داعبت وجهها........ازداد التورد حينها
صحت بقلبي وقتها.........آه يا قلبي احبها
وهكذا ..بين لمس وهمس وهيام لمشاعر انقضى
وقت قصير بيني وبين معشوفتي المتألقة
ويا المي حين فراقها.........لازلت اذكر وقتها
قبلتها أقسم.. بقلبي قبلتها.
وشفاهي قاربت لمس شفاهها
وأدرت وجهي بعيداً حينها ........لكن عيني لم تستطع كتمانها
عبرات تساقطت مني لفراقها......عبرات بكت فراق بعد لقائها
--------------------
مفيش هامش المره دي

9 comments:

cortyalpo3po3 said...

ممكن اسبب احراج او مشاكل او اي حاجه وحشه دا اللي فكرت فيه قبل مكتب الرد دا
بس بعد كدا افتكرت كلمه حدعزيز عليا اوي قلهالي اني بتوقع اللاسوأ
قالي المفروض نعمل الحاجه لو نفع يبقي كويس ولو منفعش يبقا عرفنا انه مينفعش ونجرب حاجه تانيه
مش نقول انه مينفعش ونبعد عنه ومنعملوش
انا عايزا اقوله اني مش بتوقع الاسوأ
انا بس بحبك
وعايزا اوريكو النسخه الاصليه للقصيده دي لان اللي مكتوب فيه بعض الاخطاء
اشرقت العين بنورها حين نظرت لوجهها
ودنوت منها تاره حين لاحظت دنوها
نظرت الي بعينها ولمحت بسم شفاهها
ووجدت نفسي اقولها في داخلي وكانت لها
كانت تشرق ببهجه والقلب اشرق وقتها
وفي ضحكتها اللؤلؤ وفي خديها تورد
وفي لمسها حرير ناعم ويكفيني ان كنت احلم بلمسها
وحين داعبت وجهها زاد التورد حينها
صحت بقلبي وقتها اه ياقلبي احبها
وهكذا بين همس ولمس وهيام لمشاعر انقضي
وقت قصير بيني وبين معشوقتي المتألقه
وياألمي حين فراقها لازلت اذكر وقتها
قبلتها اقسم بقلبي قبلتها وشفاهي قاربت لمس شفاهها
وادرت وجهي بعيدا حينها
لكن عيني لم تستطع كتمانها
عبرات تساقطت مني لفراقها
عبرات بكت فراق بعد لقائها

زحل الفلكي said...

متتخيليش مقدار سعادتي بالخطوة دي
اخيرا اقتنعتي

مفيش اي مشاكل اهو ولا احراج ولا حاجه

انا فرحان اوي بردك اخيراً

وكمان بإنك اقتنعتي

وبجد حلوة منك انك تحطي القصيدة زي مبعتها بالظبط

محض روح said...

عبرات تساقطت مني لفراقها......عبرات بكت فراق بعد لقائها

الجزء ده حلو اوى
كلامك معبر ورقيق موت
فعلا الكلام بيعق ممنا ساعت الفراق حتى لو اتكلمنا كل كلامنا بيبقى اجوف
اتمنى لك التوفيق

smraa alnil said...

لالالالالالالالالالالالالالالا

انا مش فاهمة
مين مع مين

انت عملتها من ورايا ولا ايه
انا عايزة اعرف

smraa alnil said...

لا بقولك ايه
انا الفضول هيموتني
انت ارتبط بكرتي البعبع
ولا هي اقتنعت ايه
بالظبط بالتدوين ولا بيك
عارف لو مش رديت عليا
انا ممكن اعمل فيك ايه

زحل الفلكي said...

محض الروح
منورة
وشكراً لكلماتك الرقيقة والحمد لله ان الاحساس اللي في الكلام وصلك

----------------
سمرا
ازيك الاول بقالي كتير مسمعتش صوتك هنا
بالراحة بس عليا
انا حجاوب على اللي كل حاجه بس بالراحة
:)
انا قصدي اقتنعت زي مهي قالت
وحطت تعليق مع انها كانت مش عايزه تعلق
اقتنعت بالتجربة
فهمتي ؟


وبقولك تاني يا كورتي انا فرحان انك اقتنعتي

كراكيب عادل said...

هشرب شاي بس


لاني مقرتش بس هجيلك تاني


ابقي تعال

Love & Friendship,this is my life said...

وادرت وجهي بعيدا حينها
لكن عيني لم تستطع كتمانها
عبرات تساقطت مني لفراقها
عبرات بكت فراق بعد لقائها


كلمات اكثر من رائعة يا نوفا
بجد ماكنتش اعرف انك فنان كده
ربنا يوفقك :)

زحل الفلكي said...

كراكيب عادل

تنور في اي وقت يا باشا


نيره
منورة
وياستي ولا فنان ولا حاجه
ربنا يخليكي