Thursday, November 23, 2006

يوم من عمري واللا نقول اسبوع من عمري

حسيت اني محتاج اصدع نفسي شوية واكتب
اكتب
اكتب
اسبوع من عمري
سألني واحد صاحبي من فتره مالك
قولتله بقالي كتير اوي اوي مستعجل ومعنديش وقت
يعني نقول شهور
تخيلوا
شهور معنديش وقت او يمكن عندي وانا حاسس انه معنديش
طيب النهارده اهو فجر الخميس
نبدأ من الأحد الماضي
والاسبوع عندي بيبدأ من الاحد علشان الكلية اجازة السبت
الاحد الصبح محاضره من 8 ونص صباحاً ها ححضر واللا لأ بقولك ايه كبر دماغك الموضوع خربان اصلا
اروح على الظهر وافضل في الكلية بحد محاضرة الساعة 2 علشان عايز اشوف الدكتور
اوبس نسيت اخلص التقرير برضه ان شاء الله حعملة النهارده
اروح من الكلية على البيت غداء وانام شوية واصحى الاقي نفسي عندي بروفة
يوووووووووووووه بروفة تاني انا اتهديت
اروح البروفة وارجع على البيت
يوه انا حروح اجيب الحاجه اللي عايزينها
الحمد لله كده انا خلصت اطلع بقا
اطلع اتعشي وابدأ اذاكر
اتعشيت الحمد لله
نشرب كوباية شاي
نذاكر ساعة
هااااااااااااااااااااااااااااوم
عايز اناااااااام
طيب اقوم واصحى على الساعة 5 الفجر
ال 5 الفجر ال
انا عارف اني مش حصحي
يوووووه عايز افتكر اخلص التقرير اللي ورايا
الاثنين 8 ونص صباحا اقرر اني ححضر المحاضرة واروح الكلية بدري
احضر المحاضرة واتخنق ومقدرش اكمل
اخرج من المحاضرة واقرر اني حرجع انام
يووه نسيت افوت على رعاية الشباب
اروح الاقيهم محتاجين اعمل كام تليفون واخلص ورق
ابدأ في اني اخلص الورق
ها يا محمد جيبت المقال
اااااااااه المقال ايوه معايا في العربية حروح اجيبة
اروح عند بداية الكلية اخرج اجيب المقال وارجع تاني
يوووووه نسيت اخلص الورق
ارجع وامشي في الورق
الحمد لله ربنا ييسر ونكمل بكره الورق
التقرير فين يا محمد
يادي النيلة انا اسف هو تقريباً شبه جاهز يعني اصبروا شوية
يامحمد المناقشة الاسبوع الجاي
حاااااااااضر
روحت بعدها البروفة تاني
يا جماعة مينفعش كده انا عندي امتحان يوم الخميس
معلش يا محمد شد حيلك شوية المسرحية قربت
حاضر امري لله
ارجع من البروفة مقتول
اتغدي وانام واصحي بروفة تاني وشوية مشاوير
اه لازم اذاكر
كانسل كل النزولات بقا
مذاكره لمده ساعة
الحمد لله انجزت شوية
اوبس التقرير !! الحمد لله افتكرته
قمت فضلت اشتغل في التقرير والحمد لله طلع عيني بس خلص
عملته على الفلاش ميموري
اخيراً خلصته احمدك يارب
اروح اذاكر شوية
هااااااااااااااوم
وقت النوم
الثلاثاء 8 ونص صباحا في الكلية
ايه يا جماعة صباح الخير عندنا ايه
اه صح عندي سكشن موجات دقيقة
طيب
الحمد لله خلصت
انزل بقا اشم شوية هوا
اوبس لازم الحق اطلع اصلي عندي محاضره
لا مش طالع بقا لما اروح اخلص الورق بتاع امبارح ده
ربنا يسهل
من مكتب الرعاية لمكتب العميد لمكتب الوكيل لسكرتاريا الوكيل للوكيل تاني
ومن بعدها العميد
الحمد لله الورقة خلصت
احم
ايوه هي ورقة واحده بس
المهم
حتتبعت فاكس
اروح السكشن وانا مطمئن
الحمد لله روحت السكشن والسكشن اللي بعده
ورايا بروفة بلليل
يا جدعااااااااان انا خلصت التقرير
والله
لولولولولولولولييييي
طيب كل واحد ايده على 5 جنيه طباعة ويللا ننزل نصور الورق
خلاص يا بنات توكلوا على الله حسيبلكم نسخ في المكتبة
ايوه يا عم صورلي دي كمان
يوه ايه ده ورق جديد
مين ؟ نزل امبارح ؟
توكل على الله وصور
ياخسارة فلوسك يا عربي
اهو الورق ينفع نذاكر فيه
ورايا ايه
اه حروح اخيراً
ماشي يا شباب سلام
ارجع بيتنا وكالعاده شوية كمبيوتر
غداء
نوم
اصحى على البروفة
والله لأنا مذاكر النهارده ان شاء الله
اروح البروفة واخلص الاقيني كنت نسيت الجاكيت في بورفة امبارح
اخده من عربية المخرج
واجري على صاحبي كان عايزني نذاكر مع بعض
كنت اتأخرت شوية
فإعتذر
روحت خلصت مشاويري ورجعت مصدع جدا
لااااااا لازم اذاكر
اتعشيت وشربت شاي وهديت شوية
شوية قرءان بيهدي الواحد في الوقت العصيب ده
ضغط كبير حيولد انفجار
ان شاء الله اكون اكثر هدوء
الحمد لله الوضع اتحسن
ابدأ اذاكر
اخلص مسألة
عايز اقوم
شهييييييييق زفييييييييييييير مش حقوم
مش حقوم
افضل لحد مخلص شوية
والحمد لله
وقت النوم
انا ناسي ايه
ازاي مش ناسي حاجه
مهو اكيد
سبحان الله مش ناسي حاجه
الاربعاء
الساعة 8 ونص برضه
محاضرة والدكتور اخذ غياب
وبعدها محاضرة تانيه
والحمد لله اليوم عدي
فيه بروفة النهارده
يا جدعان حرام عليكم فيه عليا امتحان ارحموني
هييييييه البروفة اتلغت
طيب حروح للعميد عايز اتكلم معاه في موضوع موقع الكلية وكمان امتحانات التخلفات
من 12 ونص لحد 1 وثلث مستني ادخل ودخلت الحمد لله انا و 3 معايا واتكلمنا وظبطنا اللي كنا عايزينه
راجل محترم اوي وكل مره اتعامل معاه احترمه اكثر
انزل الاقي خبر اجمل
سبحان الله الامتحان اتلغي
الدكتور عنده ظروف ومش حييجي
مصائب قوم
بكره اجازة
الخميس حسافر وانا مرتاح
احمدك يارب
اخيراً شوية نفس
اليوم عدي هادي على غير عاده والحمد لله
بكتب وبصدع نفسي وبصدع البشرية انا عارف
بس تعملوا ايه في زحل
لأ وفلكي كمان
=====================
على الهامش
قانون بحاول امشى عليه
ان احرزت تقدماً، فأبداًً لا تسمح لنفسك بالتراجع

4 comments:

ba7re said...

ربنا يعينك
انا عارف انك بتبذل مجهود كبير جدا و شاق
بس اكيد بكل يوم موقف و بكل موقف خبرة و أنا عارف أنك طموح و ده ممكن يكون الدافع للتغلب على هذا الصعوبات بس متفكرش كتير فى اللى وراك
و تذكر "على المرء أن يسعى و لكن ليس عليه ان يدرك النجاح "
و انت راجل متدين المطلوب منك انك تكون على ثقة بالله و يقين بأنه مش بيضيع مجهود حد
و اخيرا ربنا معاك و يعينك و يوفقك :)

rosealia29 said...

انا من قراءة ملخص أسبوعك دوخت .. إنت ربنا يكون في عونك .. بس لازم بجد يا نوفا وقفة .. إنت بجد مبدع .. و إبداعك مهدر على التوزيعة العجيبة دي .. لو قررت إن فيه وقت لنفسك زي ما بتخصصه لأمور كتير .. صدقني هاتتنج في كل حاجة إنت حابب تنشط فيها .. قرر .. و جرب .. و هاتدعيلي


دمت لي رويدا رويدا ..

فوكيره said...

اولا ربنا ما يبتليك ولا يبتلينا
بالفراغ

ربنا يعينك داايما

ومؤيده لاقتراح رووزا

لا تسمح لاحد ان يحرمك من انطلاقك
مهما حييت

Anonymous said...

معظم أيامى شبه اليوم ده
:)